Kiulu Panas! Rakyat Mahu Wakil Rakyat, Bukan Ratu Cantik 'Kaki Skandal'
15:05 May 02, 2018  |  By SabahKini2
Kiulu Panas! Rakyat Mahu Wakil Rakyat, Bukan Ratu Cantik 'Kaki Skandal'

Apa jawapan Jo-Anna kali ini?

Jo-Anna menjual nama emak dan pakciknya Datuk Louis Rampas sebagai idolanya tetapi Loius kekal menyokong BN.Jelas Jo-Anna hanya menjual wajah cantik........berselindung..

 

Sahlah kini Ratu Unduk Ngadau Jo-Anna Henley Rampas sebagai calon Parti Warisan. Strategi Warisan menggunakan wajah cantik sebagai calonnya sudah diketahui lebih awal. Dari gadis hiburan dan gemar berparti kini ke lapangan politik.

Sebelum ini Sabahkini2 ada mendedahkan Jo-Anna menipu dalam kelulusan akademiknya. Susulan dari itu Jo-Anna pun melampirkan gambar-gambar seolah dia menamatkan pengajian. Namun tidak ada satu gambar pun Jo-Anna menerima sijil atau berani mendedahkan gambar sijilnya. Setakat gambar ‘gitu-gituan’ semua juga boleh dibuat. Ada? Mengapa agaknya?

Jo-Anna dalam wawancaranya bersama Malaysiakini baru-baru ini berkata dia berminat dalam politik sebagaimana emaknya pernah menjadi calon Parti AKAR (juga lobi menggunakan kecantikan  sebagai calon) begitu juga pakciknya Datuk Loius Rampas. Orang Kiulu tahulah cerita bagaimana emaknya jadi orang politik. Jo Anna menjual nama pakciknya Datuk Loius Rampas tapi sayang sekali  Datuk Loius Rampas tegar menyokong calon BN.

Ya bapa saudara Jo-Anna, Datuk Louis Rampas, adalah wakil rakyat dua penggal DUN Kiulu namun ciri Jo Anna dengan Pakciknya sangat jauh berbeza. Pakciknya calon PBS yang terbukti bekerja keras untuk BN tetapi tidak Jo-Anna dan emaknya.

Tanyalah orang Kiulu pasti kenal emak Jo-Anna, Sulah Rampas yang dulu ketika mudanya seperti Jo-Anna juga menggunakan kecantikannya untuk kepentingan peribadi dan populariti. Dia dapat apa dia hendak melalui politik.

Orang Kiulu tahu perangai ibu Jo-Anna Sulah Rampas. Ia fakta bukan cerita rekaan Sulah bertukar-tukar lelaki suatu ketika. Malah rumah di Taman  Penampang adalah hasil dengan seorang pemimpin Parti Politilk bernama ‘Datuk J’.

 

Rumah di Penampang ini pemberian seorang Datuk ahli politik ketika Sulah menceburi politik.
Di ruang inilah katanya Pastor Alvin mengubati Jo-Anna kerana disihir.

Adalah fakta Jo-Anna pernah sakit kerana buatan sihir akibat sikapnya bertukar-tukar lelaki itu. Tanyalah Pastor Elvin Chong sehingga menasihatkan Jo-Anna membuang semua barang pemberian lelaki seperti barang kemas,hand bag ribuan ringgit dan lain-lain terpaksa dibakar untuk mengubatinya. Pastor Elvin Chong menjadi saksi cerita yang disembunyi dari rakyat Kiulu ini.

 Pastor Escend Chong kenal siapa Jo-Anna kerana mengubatinya

 

Putus Cinta dan Dendam

Ia hanyalah dendamnya kepada dua bekas teman lelaki yang memberi kesan dalam hidupnya iaitu Marzuki Nasir dan Caesar Mandela Malakun yang kini kedua-dua bekas teman lelakinya adalah orang politik.

Gambar Percutian: Hubungan cinta Jo Anna dengan Mr Z bukan lagi rahsia. semua tahu. Kemewahan mana yang Jo Anna tak dapat? 
Apakah Jo Anna mahu gambar intim yang lain?

Jika Caesar Mandela Malakun boleh menjadi calon pilihanraya maka Jo-Anna juga boleh melawannya sekalipun terpaksa berada di parti Warisan.

Jo-Anna paling terkesan ketika berada di luar negara dan ditinggalkan oleh Caesar Mandela Malakun kerana sedar dengan sikap serta perbuatan Jo-Anna yang tidak pernah jujur. Mandela seorang yang tegas tidak mungkin mengekalkan hubungan dengan Jo-Anna yang ‘kaki curang’. Putus cinta ini menjadikan Jo-Anna hampir gila sehinggalah beliau kembali ke Malaysia dan menjalani semula kehidupan lamanya. Tahniah kepada Caesar Mandela Malakun yang bertindak berani. Benarlah bukan semata kerana paras rupa jika perangai amat buruk.

Berskandal dengan Dato’ Azis Jamman Ketua Wira Warisan akhirnya membawa Jo-Anna kembali dalam politik melawan bekas-bekas teman lelakinya yang meninggalkannya. Azis Jamman sanggup menolong Jo-Anna sehingga memberi modal perniagaan RM200 ribu memulakan kerja-kerja pembersihan tanah di Kiulu bagi pembinaan Resort. Hasilnya..Jo-Anna adalah calon Kiulu untuk Warisan.

Jo-Anna hanya menggunakan kecantikan wajahnya beliau tidak boleh pun berkhidmat sebagai wakil rakyat. Beliau hanya menggunakan kedudukan politiknya untuk rapat dengan Shafie Apdal, Azis Jamman atau sesiapa sahaja yang dia mahu.

Percayalah kepada rakyat Kiulu jangan terpedaya dengan kecantikan dan keramahan seorang wanita seperti Jo-Anna. Beliau hanya mengaburi kamu dengan latar belakang keluarganya hakikatnya sisi hitamnya di luar sana tidak pernah berubah.

Buktinya walaupun Jo-Anna telah berkahwin tetapi gaya berskandalnya tidak pernah berhenti. Sekalipun berkahwin dengan seorang doktor Jo-Anna hanya memperalatkannya. Suaminya tidak berbuat apa, hutang keliling pinggang demi isterinya. Apa pilihan dia ada? Jo-Anna menyertai politik. Kini beliau menyebarkan dirinya bakal seorang menteri. Begitulah kerakusan wanita muda ini sekarang.

Kepada Rakyat Kiulu mahukan anda dengan calon muda, lawa tetapi akhlak buruk penuh skandal lelaki? Pemimpin beginikah pilihan orang Kiulu. Belum Berkuasa sudah bina projek pelancongan sana-sini, paw kontraktor dan guna kedudukannya untuk mendapatkan sesuatu. Jo-Anna tidak pernah berbakat sebagai ahli politik. Malah Datuk Louis Rampas kekal menyokong BN. 

 

 

 

 

 

 

 

25 Comments